דוד גינתון 

פרס לאמן ישראלי בכיר
בראשית שנות ה-90 הפך גינתון את הצד האחורי של הציור לנושא העיקרי של עבודתו. תחילה בסדרת צילומי "צד אחורי" של ציורים מתוך האוסף הישראלי והבין לאומי של מוזיאון תל אביב לאמנות, ובהמשך בציורי צד אחורי במסורת ציור "הטעיית העין" Trompe L'oeil)), שהיו לנושא הבלעדי של עבודתו עד היום. בעבודות אלה שהוצגו כקבוצות: "הצייר האנגלי", "גן -עדן קונספטואלי" ו"קבוצת הריקים", מתקיים יחס דיאלקטי בין יש ואין. 
גוף העבודה של דוד גינתון מגלם את כושרה של היצירה להתקיים במישור אחד עם הפרשנות אודותיה, ובכך הופך המעשה הפרשני לבשר החי של הציור
דוד גינתון נולד בשנת 1947 בתל אביב. בין השנים 1969 ו – 1975 למד לימודים חלקיים בפקולטה לאדריכלות בחיפה ובחוגים להיסטוריה של האמנות ולפילוסופיה באוניברסיטה העברית. לימד במחלקה לאמנות בבצלאל ובפקולטה לאומנות של מכללת בית ברל. זכה בפרס קרן אמריקה ישראל ופעמיים בפרס שר התרבות. 
תחילת דרכו האמנותית בשנות ה-70 עמדה בסימן מובהקות הציור כמדיום מרכזי הנושא את האמנות. בהמשך, בהשפעת האמנות המושגית שהתעלמה מן ההבדלים המדיומליים, נעשו עבודותיו בעזרת צילום, טקסטים ואובייקטים. האמנות ועשייתה כנושא של העבודה (ארס פואטיקה) הייתה ללב עשייתו. באופן זה, גינתון מיקם את עצמו ביחס לאמנות המערבית על מנת להדגיש את המחויבות שלו להיסטוריה של האמנות ובה בעת את העמדה הפריפריאלית שלו כאמן ישראלי. 
Share by: